- Anders werken
- Verhalen
-
Improvisatietheater helpt Tijs ook op het werk
Improvisatietheater helpt Tijs ook op het werk
Tijs
Communicatieverantwoordelijke
Improviseren helpt ook op het werk
Ik ben voorzitter van vzw The Lunatics. Het klinkt misschien raar om voorzitter te zijn van een bende zotten, maar toch ben ik daar trots op. The Lunatics, dat is dan ook niet eender welke bende zotten. We spelen improvisatiecomedy: een heel snelle vorm van situatietheater, waarin het publiek om de dertig seconden een grap mag verwachten. Je bouwt samen met de andere spelers een verhaal op zonder dat één idee van één speler dominant wordt.
Improvisatietheater helpt me ook in mijn job als communicatieverantwoordelijke bij de technische afdeling van Colruyt Group. Op het podium moet je je telkens opnieuw kunnen inleven in de rol van een ander. Door dat te leren, kan je ook in het dagelijkse leven beter om met heel wat situaties. Ik weet als geen ander dat er op elk moment iets onverwachts kan gebeuren. Maar wat er ook gebeurt, ik weet ook dat ik er sowieso een eigen twist aan kan geven.
Benieuwd naar onze jobs?
Administratief onthaalmedewerker
HALLE
<p ><span ><strong>Als administratief onthaalmedewerker bij Technics, de technische dienst van Colruyt Group, sta je mee in voor de serviceverlening naar onze businesspartners toe. Je zorgt intern voor administratieve ondersteuning en bent het eerste aanspreekpunt voor bezoekers. Een hands-on job met veel sociaal contact!</strong></span></p><p ><span >Op zowel administratief als organisatorisch vlak ondersteun je als administratief onthaalmedewerker de diverse stakeholders binnen Technics, zoals dienst- en afdelingschefs, werkvoorbereiders ... Daarnaast heb je ook veelvuldige contacten met bezoekers aan de receptie en zorg je samen met je collega¿s voor een voortreffelijke klantenservice.</span></p><p ><span ><strong>Wat doe je concreet als administratief onthaalmedewerker?</strong></span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je bent het vriendelijke gezicht dat bezoekers van onze technische dienst ontvangt, een <strong>eerste aanspreekpunt</strong> zowel aan het onthaal als telefonisch.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je verwerkt <strong>diverse administratieve taken</strong> structureel en planmatig. De verwerking van arbeidsongevallen, leverbonnen ¿, jij neemt het probleemloos voor je rekening.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Bovendien <strong>archiveer en update je informatie</strong>, zodat alle medewerkers altijd over de meest actuele info beschikken.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je <strong>belegt vergaderingen </strong>voor de jouw toegewezen personen binnen de organisatie (dienstchef, afdelingschef ¿) in<strong> </strong>het kader van de dagdagelijkse werking van Technics.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Verder volg je ad hoc <strong>administratieve vragen</strong> op. Heeft een collega nieuwe bureelkaartjes nodig? Moet er een agenda gescreend worden? Of een PowerPoint-presentatie opgemaakt worden? Jij schiet telkens in actie!</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je werkt in Hellebroek, het distributiecentrum van onze technische dienst in <strong>Halle</strong>.</span></p>
Teamleader Category Buyers Cru
HALLE
<p ><span ><span ><span ><b>Cru is een belevingsmarkt met 10 ambachten onder één dak. Een uniek concept voor iedereen met een passie voor lekker eten, pure smaken en kwaliteitsproducten. Je stuurt een team van aankopers aan en zorgt samen met hen voor een kwaliteitsvol assortiment. </b></span></span></span></p><p ><span ><span ><span ><b>Jouw takenpakket als Teamleader Aankoop & PGM: </b></span></span></span></p><ul> <li ><p><span ><span >Je zorgt samen met je team voor een assortiment dat voldoet aan de behoeften van onze klanten én waarde creëert voor Cru en onze partners.</span></span></p></li> <li ><span ><span ><span >Je creëert categorievisies en strategieën door de strategische doelstellingen en het product grid van Cru te vertalen naar een tactisch plan. Dit doe je zowel voor het volledige assortiment als van elke categorie apart. Je vertrekt hier steeds vanuit de klant en het product.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Je bouwt een ambitieus plan om onze margedoelstellingen te realiseren, vertaalt dit in concrete KPI’s voor het aankoopteam en ondersteunt het team om deze te realiseren, constant bij te sturen en op regelmatige basis te evalueren.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Je bouwt aan een sterk team met expertise in aankoop. Je helpt je team groeien en coacht hen in het behalen van de operationele doelstellingen, met focus op marge-optimalisatie, omzetgroei en het bouwen van langetermijnrelaties met partners.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Naast het bepalen van het aankoopwerkkader (uittekenen van processen en manier van werken), neem je ook zelf een aantal taken op op vlak van categorymanagement: je vertaalt de categorievisies door naar concrete portfoliokeuzes, bepaalt en bewaakt de criteria voor nieuwe lanceringen, identificeert opportuniteiten binnen het assortiment en zorgt ervoor dat het Cru-assortiment beantwoordt aan de noden van onze doelgroep en de externe foodtrends in de markt.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Je maakt deel uit van het Cru-directieteam en vertegenwoordigt er de Product- en Aankoopafdeling van Cru. Je zorgt ervoor dat de passie voor Product leeft binnen de bredere Cru-organisatie. </span></span></span></li></ul><p ><span ><span ><span >Je werkt in Halle en kan 2 dagen per week thuiswerken of in een van onze regionale kantoren (Mechelen, Haasrode, Zwijnaarde ...).</span></span></span></p>
Business advisor
HALLE
<p><span ><span ><span >Retail Partners Colruyt Group ondersteunt de zelfstandige Spar ondernemer bij het commercieel beheer en de ontwikkeling van hun winkel. Om ons in die opdracht bij te staan zijn wij op zoek naar een Business advisor voor een deel van Wallonië, namelijk de provincies Luik, Namen en Waals-Brabant. In een van deze regio's wonen is voor ons een must. </span></span></span></p><p><span ><span ><span >Zou jij graag een twintigtal zelfstandige Spar ondernemers bijstaan in het commerciële beheer en de ontwikkeling van hun winkel? Bepaal jij graag becijferde doelstellingen om die dan te vertalen in actieplannen voor de winkel die jij in overleg met de ondernemer ondersteunt? Werkt jouw enthousiasme aanstekelijk en ben je in staat je gesprekspartners te verenigen? Dan is deze job echt iets voor jou! </span></span></span><br /> </p><p><span ><span ><span >Je coacht en stimuleert de Spar ondernemers en steunt ze bij: </span></span></span></p><ul> <li><span ><span ><span ><span >Het aanwenden van de middelen en expertise van Spar CG in hun winkel; </span></span></span></span></li> <li><span ><span ><span ><span >De concretisering van de Spar CG belofte; </span></span></span></span></li> <li><span ><span ><span ><span >De uitwerking van bepaalde groeidoelstellingen en ontwikkelingsdoelstellingen voor hun teams in termen van competenties en klantenservice. </span></span></span></span><br /> </li></ul><p><span ><span ><span >Geeft het opbouwen van een vertrouwensrelatie met de ondernemers jou energie? Geef hen dan goede raad en bijstand in nauwe samenwerking met de ondersteunende diensten en zorg voor de nodige coördinatie om het goede verloop van de werkzaamheden te verzekeren.</span></span></span></p>
Account Manager B2B Xtra
HALLE
<p><span ><span lang="NL-BE"><strong>Xtra is de shopping app van Colruyt Group, waarmee we het leven van klanten zo gemakkelijk mogelijk willen maken. Als accountmanager bouw jij aan de verdere groei van Xtra door het aanbod te promoten bij interne partners, participaties, externe partners en andere B2B klanten.</strong></span></span></p><p class="MsoNormal" ><span lang="NL-BE"><strong>Jouw takenpakket als Accountmanager bij Xtra : </strong></span><o:p></o:p></p><p type="disc"><a name="_Hlk156398686"><span ><span lang="NL-BE">Je zet in op het vermarkten van Xtra als digitaal ecosysteem, zodat er een mooie synergie kan gevonden worden tussen klanten, potentiële partners en Xtra. Nieuwe diensten en partners blijven we op deze manier integreren in onze shopping app.</span></span></a><o:p></o:p></p><p type="disc"><span lang="NL-BE">Je zet in op de verkoop van onze geschenkkaart-activiteiten door nieuwe klanten te prospecteren en relaties met bestaande klanten te onderhouden. Dit zijn interne partners van Colruyt Group alsook externe klanten. </span><o:p></o:p></p><p type="disc"><span lang="NL-BE">Je onderhoudt goede relaties met bestaande klanten door te luisteren naar hun noden en adviezen te geven. Je denkt mee na over interessante synergiën voor de klant en Xtra. </span><o:p></o:p></p><p type="disc"><span lang="NL-BE">Je werkt in een team van accountmanagers waar jullie elkaar ondersteunen met jullie expertise. </span><o:p></o:p></p><p class="MsoNormal" ><span lang="NL-BE">Je werkt in Halle maar zal in deze functie ook eens bij klanten vertoeven. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om tot 2 dagen per week van thuis te werken of in onze regionale kantoren (Haasrode, Zwijnaarde,¿). </span><o:p></o:p></p>
Verhalen van onze medewerkers
‘Te denken dat ik 26 jaar geleden tijdelijk begon op HR.’
Ilka
Aankoopmanager
#samendromen
'Ik koos voor een nieuwe uitdaging binnen de groep'
Gretel
Corporate marketeer
‘Volop kansen krijgen om je eigen pad uit te stippelen.’
Joëlle
HR-afdelingsverantwoordelijke
‘Mijn werk heeft meteen effect op klant en leverancier.’
Els
Category marketeer
‘Zorgen dat alles vlot loopt. Daar zit mijn drive!’
Laura
Account manager
“Zoals je in de schuttersgilde sociaal moet zijn, moet je dat bij het Contact Center ook zijn.”
Jan
Dienstchef Contact Center