- Anders werken
- Verhalen
-
Hoe Nele met elk (winkel)ontwerp een boeiend verhaal vertelt
Hoe Nele met elk (winkel)ontwerp een boeiend verhaal vertelt
Nele
Concept & innovation designer
Nele: van natuurlijk tekentalent tot fulltime retail designer
Ik ben interieurarchitect van opleiding. Dat komt in mijn job bij Colruyt Group goed van pas. Ik zit in het team dat nieuwe winkel- en interieurconcepten ontwikkelt voor de hele groep. Mijn werk is enorm gevarieerd: ik maak schetsen op papier, gebruik VR-software om rond te lopen in mijn eigen ontwerp, en bouw prototypes in ons in-house fablab …
Ik wil met elk ontwerp een boeiend verhaal vertellen. Elk merk van Colruyt Group een eigen uitstraling geven, door een specifieke vormentaal en materiaalkeuze. Zo heb ik onder meer CUIT – het eethuis van Cru – ingericht, en stands voor grote events ontworpen …
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te tekenen. Toen ik enkele jaren geleden op de bus zat, zag ik een heel mooi huis in Brussel. Ik besloot me aan de overkant van de straat te zetten en het te schetsen. Ik vond dat zo leuk dat ik dat ben blijven doen. Intussen heb ik een Instagrampagina waar al je mijn tekeningen van huizen kan zien. Onlangs heb ik ook postkaartjes laten drukken. Een Brusselse winkel verkoopt die. Sommige mensen vragen me zelfs of ze de originele schetsen kunnen kopen.
Zelf woon ik in een co-house, samen met drie huisgenoten en een kat. Een geweldige plek met geweldige mensen in een al even geweldig interieur met als thema: Cosy Kitsch!
Benieuwd naar onze jobs?
Bouwkundig tekenaar
HALLE
<p ><span ><span ><span ><b>Als Bouwkundig tekenaar logistieke gebouwen, teken en beheer je de bestaande bouw- en inrichtingsplannen van de meer dan 50 kantoor-, distributie- en productiegebouwen van Colruyt Group. Bestaande plannen verbeter je. Dankzij jouw inbreng hebben collega’s snel toegang tot correcte informatie. </b></span></span></span></p><p ><span ><span ><span >Je beheert de plannen van onze logistieke gebouwen. Dat maakt jou tot het aanspreekpunt wanneer collega’s nood hebben aan de juiste plannen van deze sites. Je bouwt eveneens onze toegankelijke plannen-database verder uit, zodat collega’s almaar meer plannen van meer en meer sites gemakkelijk zelf kunnen vinden. </span></span></span></p><p ><span ><span ><span >Jij houdt deze gebouw- en inrichtingsplannen up-to-date. Je vergaart daarvoor op een effectieve manier info over aanpassingen op deze sites. Hiervoor bouw je een netwerk van contactpersonen uit en optimaliseer je de huidige tools. </span></span></span></p><p ><span ><span ><span >Voor kleinere verbouwprojecten die impact hebben op de inrichtingsplannen (posities van rekken, werkposten, machines, …) vertaal jij het studieplan naar een uitvoeringsplan. Aangezien we steeds meer gebouwen in BIM/3D modelleren, vervangen we stelselmatig 2D-plannen door digitale modellen. </span></span></span></p><p > </p><p ><span ><span ><span ><b>Wat doe je concreet als Bouwkundig tekenaar logistieke gebouwen?</b></span></span></span></p><p > </p><p class="MsoCommentText" ><span ><span >• Je tekent bouw- en inrichtingsplannen in Allplan en modelleert BIM-modellen in Allplan en Revit. Dit kan het voorstel-, uitvoerings- of as-built-plan zijn.</span></span></p><p class="MsoCommentText" ><span ><span >• Je verhoogt de kwaliteit van bestaande as-built-plannen door ter plaatse op te meten en het plan bij te werken. </span></span></p><p class="MsoCommentText" ><span ><span >• Je bent verantwoordelijk voor een goed beheer van de plannen en zorgt ervoor dat ze makkelijk toegankelijk geconsulteerd kunnen worden op de eigen plannendatabase. </span></span></p><p class="MsoCommentText" ><span ><span >• Deze plannen zijn een bron van heel wat data, zoals onder andere oppervlaktes. Jij slaat deze informatie op.</span></span></p><p class="MsoCommentText" ><span ><span >• Je bent het aanspreekpunt binnen de groep voor plannen en oppervlaktegegevens van centrale sites. </span></span></p><p class="MsoCommentText" ><span ><span >Je werkt in onze kantoren in <b>Halle</b>. Je kan tot 2 dagen thuiswerken of in een regionaal kantoor aan de slag.</span></span></p>
Orderbegeleider
SINT-PIETERS-LEEUW
<p ><span ><span ><span >Symeta Hybrid is onderdeel van Colruyt Group en dé specialist in het creëren van data-, document- en communicatieoplossingen voor de Group en voor de externe markt. Om onze marktpositie te verstevigen en de ambities mee vorm te geven, zijn we op zoek naar een Orderbegeleider. </span></span></span></p><p ><span ><span ><span ><b>Jouw takenpakket als Orderbegeleider </b><b>: </b></span></span></span></p><ul> <li><span ><span >Je staat in voor de opvolging van offlinecommunicatie-opdrachten. Je verzorgt de kwaliteit en zorgt dat deadlines gerespecteerd worden. </span></span></li> <li><span ><span >Die opvolging begint bij de prijsaanvraag en loopt door tot en met de facturatie en evaluatie van het drukwerk of de digitale documenten. </span></span></li> <li><span ><span >Je bent de link tussen de klant en onze productieafdelingen.</span></span></li> <li><span ><span >Je zet klantenbriefings om naar een productiedossier, zodat ons productieteam over alle technische gegevens beschikt om aan de slag te gaan. </span></span></li> <li><span ><span >Vervolgens plan, coördineer en volg je de aan jou toegekende projecten nauwgezet op. Je treft ook de nodige voorbereidingen om een opdracht correct en op tijd klaar te krijgen voor verzending volgens de postale afspraken. </span></span></li></ul><p > </p><p ><span ><span ><span >Je werkt in Sint-Pieters-Leeuw, op onze site van Symeta Hybrid.</span></span></span></p>
Administratief onthaalmedewerker
HALLE
<p ><span ><strong>Als administratief onthaalmedewerker bij Technics, de technische dienst van Colruyt Group, sta je mee in voor de serviceverlening naar onze businesspartners toe. Je zorgt intern voor administratieve ondersteuning en bent het eerste aanspreekpunt voor bezoekers. Een hands-on job met veel sociaal contact!</strong></span></p><p ><span >Op zowel administratief als organisatorisch vlak ondersteun je als administratief onthaalmedewerker de diverse stakeholders binnen Technics, zoals dienst- en afdelingschefs, werkvoorbereiders ... Daarnaast heb je ook veelvuldige contacten met bezoekers aan de receptie en zorg je samen met je collega¿s voor een voortreffelijke klantenservice.</span></p><p ><span ><strong>Wat doe je concreet als administratief onthaalmedewerker?</strong></span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je bent het vriendelijke gezicht dat bezoekers van onze technische dienst ontvangt, een <strong>eerste aanspreekpunt</strong> zowel aan het onthaal als telefonisch.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je verwerkt <strong>diverse administratieve taken</strong> structureel en planmatig. De verwerking van arbeidsongevallen, leverbonnen ¿, jij neemt het probleemloos voor je rekening.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Bovendien <strong>archiveer en update je informatie</strong>, zodat alle medewerkers altijd over de meest actuele info beschikken.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je <strong>belegt vergaderingen </strong>voor de jouw toegewezen personen binnen de organisatie (dienstchef, afdelingschef ¿) in<strong> </strong>het kader van de dagdagelijkse werking van Technics.</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Verder volg je ad hoc <strong>administratieve vragen</strong> op. Heeft een collega nieuwe bureelkaartjes nodig? Moet er een agenda gescreend worden? Of een PowerPoint-presentatie opgemaakt worden? Jij schiet telkens in actie!</span></p><p class="MsoCommentText" ><span >Je werkt in Hellebroek, het distributiecentrum van onze technische dienst in <strong>Halle</strong>.</span></p>
Teamleader Category Buyers Cru
HALLE
<p ><span ><span ><span ><b>Cru is een belevingsmarkt met 10 ambachten onder één dak. Een uniek concept voor iedereen met een passie voor lekker eten, pure smaken en kwaliteitsproducten. Je stuurt een team van aankopers aan en zorgt samen met hen voor een kwaliteitsvol assortiment. </b></span></span></span></p><p ><span ><span ><span ><b>Jouw takenpakket als Teamleader Aankoop & PGM: </b></span></span></span></p><ul> <li ><p><span ><span >Je zorgt samen met je team voor een assortiment dat voldoet aan de behoeften van onze klanten én waarde creëert voor Cru en onze partners.</span></span></p></li> <li ><span ><span ><span >Je creëert categorievisies en strategieën door de strategische doelstellingen en het product grid van Cru te vertalen naar een tactisch plan. Dit doe je zowel voor het volledige assortiment als van elke categorie apart. Je vertrekt hier steeds vanuit de klant en het product.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Je bouwt een ambitieus plan om onze margedoelstellingen te realiseren, vertaalt dit in concrete KPI’s voor het aankoopteam en ondersteunt het team om deze te realiseren, constant bij te sturen en op regelmatige basis te evalueren.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Je bouwt aan een sterk team met expertise in aankoop. Je helpt je team groeien en coacht hen in het behalen van de operationele doelstellingen, met focus op marge-optimalisatie, omzetgroei en het bouwen van langetermijnrelaties met partners.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Naast het bepalen van het aankoopwerkkader (uittekenen van processen en manier van werken), neem je ook zelf een aantal taken op op vlak van categorymanagement: je vertaalt de categorievisies door naar concrete portfoliokeuzes, bepaalt en bewaakt de criteria voor nieuwe lanceringen, identificeert opportuniteiten binnen het assortiment en zorgt ervoor dat het Cru-assortiment beantwoordt aan de noden van onze doelgroep en de externe foodtrends in de markt.</span></span></span></li> <li ><span ><span ><span >Je maakt deel uit van het Cru-directieteam en vertegenwoordigt er de Product- en Aankoopafdeling van Cru. Je zorgt ervoor dat de passie voor Product leeft binnen de bredere Cru-organisatie. </span></span></span></li></ul><p ><span ><span ><span >Je werkt in Halle en kan 2 dagen per week thuiswerken of in een van onze regionale kantoren (Mechelen, Haasrode, Zwijnaarde ...).</span></span></span></p>
Verhalen van onze medewerkers
“Geen enkele dag is dezelfde.”
Pieter
HR Business Partner OKay
“Ik coach leidinggevenden in hun rol, zodat zij op hun beurt hun team kunnen laten groeien.”
Charlotte
Learning & Development Advisor OKay
“Aan challenges geen gebrek!”
Annelies
Kwaliteitsverantwoordelijke Fine Food Meat
“Als kwaliteitsverantwoordelijke zit ik vaak mee aan tafel”
Jens
Kwaliteitsverantwoordelijke Fine Food Cheese
Iedereen heeft hier zijn eigen manier van werken en dat wordt alleen maar aangemoedigd.
Caroline
Medewerker contactcenter HR (Verantwoordelijke kennis bij HR)